Εισαγωγή στο ανταγωνιστικό παιχνίδι

Οδηγοί για τα Pokemon
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Christos21
experienced trainer
experienced trainer
Δημοσιεύσεις: 197
Εγγραφή: Τρί 23 Αύγ, 2011 10:43 am

Εισαγωγή στο ανταγωνιστικό παιχνίδι

Δημοσίευση από Christos21 »

Εισαγωγή στο ανταγωνιστικό παιχνίδι


Πρόλογος

Εάν είστε ένας αξιόλογος εκπαιδευτής έχετε νικήσει τους Elite Four τόσες φορές που πλέον φαίνονται βαρετοί.Αφού λοιπόν έχετε φτάσει τα pokemon σας μεγαλύτερο δυνατό επίπεδο θα θέλατε προφανώς κάτι παραπάνω.Έτσι αποφασίσατε να παίξετε μάχες wifi με τους φίλους σας,όμως μετά από τόσες νίκες(ή τόσες ήττες) τα pokemon άρχιζαν να φαίνονται ένα βαρετό παιχνίδι.

Όμως υπάρχει κάτι παραπάνω στο παιχνίδι.

Αυτός είναι ο κόσμος του ανταγωνιστικού παιχνιδιού,στο οποίο ο στόχος σας είναι η νίκη.Το pelipper που ίσως hackάρατε για να νικήσετε το φίλο σας δεν επιτρέπεται στο ανταγωνιστικό παιχνίδι.Το ανταγωνιστικό παιχνίδι δίνει έμφαση στην κατανοήση των game mechanics,στην οργάνωση της ομάδας σας και στις τακτικές μάχης.

Τώρα που τραβήξαμε το ενδιαφέρον σας λογικά θα θέλετε να μάθετε περισσότερα για το ανταγωνιστικό παιχνίδι.Αρχικά θα μάθετε για πράγματα στο παιχνίδι που πιθανότατα δεν είχατε καταλάβει/γνωρίσει.


Game Mechanics

Mechanics είναι ο όρος που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα pokemon ως παιχνίδι.Μέχρι τώρα προφανώς αγνοούσατε τα περισσότετα mechanics του παιχνιδιού,όμως είσασταν επιτυχημένος.Στο ανταγωνιστικό παιχνίδι όμως η διαχωριστική γραμμή μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας είναι πολύ λεπτή.Πρέπει να γνωρίζετε τα game mechanics και να τα εκμεταλλεύστε για να νικήσετε.Αν δεν το κάνετε να είστε σίγουροι ότι θα το κάνει ο αντίπαλος σας.

Για να νικήσετε σε μια μάχη πρέπει να νικήσετε όλα τα pokemon του αντιπάλου σας πριν σας τα νικήσει εκείνος.Έτσι,το ανταγωνιστικό παιχνίδι είναι επικεντρωμένο στη ζημιά(damage).Αφού το damage είναι τόσο σημαντικό πρέπει να μάθετε για τα mechanics που το επηρεάζουν.


Move Mechanics


Αυτά είναι τα mechanics που επηρεάζουν το damage από μια κίνηση στη μάχη.

Αποτελέσματα των τύπων

Λογικά είστε εξοικειωμένοι με αυτό το mechanic από την εμπειρία που έχετε στο παιχνίδι.Κάποιες κινήσεις συγκεκριμένου τύπου προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά από άλλες κινήσεις άλλου τύπου.Για παράδειγμα οι κινήσεις φωτιάς προκαλούν τη διπλάσια ζημιά στα pokemon χόρτου(grass) απ’ότι οι κινήσεις δράκου(dragon).H ιδιότητα ενός pokemon να προκαλεί και να δέχεται ζημιά από πολλούς τύπους λέγεται type coverage.

Physical & Special Κινήσεις

Όλες οι κινήσεις προκαλούν ζημιά είτε είναι physical είτε είναι special.Απλά οι physical κινήσεις χρησιμοποιούν το στατιστικό attack ενώ οι special κινήσεις το special attack.
Στις πρώτες 3 γενιές οι επιθέσεις ήταν physical ή special ανάλογα με τον τύπο τους.Οι κινήσεις Bug, Flying, Fighting, Ground, Normal, Poison, Rock, Ghost, και Steel ήταν physical ενώ οι κινήσεις Dark, Dragon, Electric, Fire, Grass, Ice, Psychic, και Water ήταν special.
Στην τέταρτη γενιά όμως αυτό άλλαξε και οι κινήσεις χωρίστηκαν σε physical και special ανάλογα με τον τρόπο επίθεσης.Μπορείτε να δείτε αν μια επίθεση είναι physical ή special στη σελίδα με τις κινήσεις μάχης στο summary.Oι physical επιθέσεις φαίνονται μ’ένα κόκκινο κουτί ενώ οι special μ’ένα μοβ κουτί.Οι επιθέσεις που δεν προκαλούν ζημιά φαίνονται μ’ένα γκρί ή άσπρο κουτί.



Stat Mechanics

Αυτά είναι τα mechanics που επηρεάζουν τα στατιστικά ενός πόκεμον,άρα και την ικανότητα του να προκαλεί,να δέχεται και να αποφεύγει τη ζημιά(damage).

Natures

Κάθε ποκεμον έχει μία από τις εικοσιπέντε διαφορετικές natures.Oι περισσότερες natures αυξάνουν και μειώνουν ένα στατιστικό κατά 10%.Στο ανταγωνιστικό παιχνίδι κάθε ποκεμον έχει μία-δύο natures ανάλογα με τον ρόλο που μπορεί να έχει σε μία ομάδα.Για παράδειγμα ένα ποκεμον που χρησιμοποιεί κυρίως physical επιθέσεις θα προτιμήσει μια nature όπως η adamant που αυξάνει το Attack του και μειώνει το Special Attack του,αφού δεν χρησιμέυει σε κάτι στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Effort Values (EVs)

Τα EVs είναι νοητοί αριθμοί που αυξάνουν ένα συγκεκριμένο στατιστικό ενός ποκεμον.Κάθε 4 EVs αυξάνουν το στατιστικό στο οποίο είναι τοποθετημένα κατά 1 βαθμό.Κάθε ποκεμον μπορεί να πάρει από 255 EVs σε κάθε στατιστικό και 510 συνολικά.Σημειώστε όμως ότι ούτε το 510,ούτε το 255 είναι αριθμοί που διαιρούνται με το 4 οπότε χρειάζεστε μόνο 508 από τα 510 EVs.Τα εναπομείναντα 2 EVs είναι άχρηστα.

Individual Values (IVs)

Δύο μη προπονημένα ποκεμον του ίδιου είδους με το ίδιο επίπεδο(level) και nature
μπορούν να έχουν μεγάλη διαφορά στα στατιστικά τους.Η διαφορά αυτή οφείλεται στα Individual Values (IVs) όταν 2 ποκεμον έχουν διαφορετικά IVs.Tα IVs όπως και τα EVs είναι είναι νοητοί αριθμοί που επηρεάζουν τα στατιστικά ενός ποκεμον.Τα IVs κυμαίνονται από το 0 έως και το 31 και ανάλογα με την τιμή που έχει κάθε ποκεμον σε κάθε στατ καθορίζονται τα στατιστικά του.
Τα IVs σε αντίθεση με τα EVs είναι αριθμόι σταθεροί και δεν μεταβάλλονται.Τα IVs καθορίζονται τυχαία όταν λαμβάνετε το ποκεμον.Ο πλέον σίγουρος τρόπος να καθορίσετε τα IVs του ποκεμον σας είναι το breeding.
Στο ανταγωνιστικό παιχνίδι τα IVs είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες γιατί όπως οι επαγγελματίες πρέπει να έχουν προσβασή στον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό έτσι και οι παίχτες ανταγωνιστικού παιχνιδιού πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ποκεμον με τα καλύτερα δυνατά IVs,σωστά κατανεμημένα EVs,σωστή nature και φυσικά τις κατάλληλες κινήσεις.
Ίσως αναρωτηθείτε πώς μπορώ να αποκτήσω ποκεμον με τέλεια IVs?Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω του RNG(Random Number Generator) στα παιχνίδια,καθώς οι πιθανότητες να λάβετε τυχαία ένα τέλειο ποκεμον είναι σχεδόν μηδαμινές.Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τέλεια ποκεμον σε προσομοιωτές μάχης που δίνουν πρόσβαση σε αυτά τα ποκεμον και είναι ιδανικοί για αξιολόγηση και βελτίωση ομάδων.


Simulators


Η πλειοψηφία του ανταγωνιστικού παιχνιδιού(δυστυχώς ή ευτυχώς) γίνεται μέσω των simulator(προσωμοιωτές).Στις τρείς πρώτες γενιές οι simulator ήταν πάρα πολύ σημαντικοί αφού ήταν ο μόνος τρόπος για να παίξει κάποιος ανταγωνιστικό παιχνίδι.Η τέταρτη γενιά έφερε το wi-fi αλλά ακόμα και τώρα η πλειοψηφία του ανταγωνιστικού παιχνιδιού είναι σε προσομοιωτές μάχης αφού είναι από κάθε άποψη ευκολότερο να εφαρμοστούν οι κανόνες,να σχηματιστούν καλές ομάδες και να αξιολογηθούν οι παίχτες.

Pokemon Showdown

Το Pokemon Showdown αυτή τη στιγμή είναι ο πλέον καινούριος simulator που χρησιμοποιήται ευρέως,κυρίως από τα μέλη του Smogon.com χωρίς όμως αυτό να αποτελεί προυπόθεση για να παίξεις.Στα θετικά του simulator αυτού είναι το γεγονός ότι δεν χρειάζεται download ,ενώ στα αρνητικά του μέχρι τώρα είναι η έλλειψη της δυνατότητας να σώθεί η μάχη(κάτι που επιτρέπει το Pkmn Online).

Pokemon Online

O πλέον γνωστός προσομοιωτής μάχης αυτή τη στιγμή είναι το Pokemon Online.Η δημοτικότητα του ανέβηκε με το ξεκίνημα της 5ης Γενιάς αφού ήταν ο πρώτος προσομοιωτής μαχών για την παρούσα γενιά ποκεμον.Έτσι το Pokemon Online διαδέχτηκε το Pokemon Laboratory.

Pokemon Laboratory

To Pokemon Laboratory ήταν ένας από τους γνωστότερους simulator και ήταν ο διάδοχος του Shoddy Battle.O συγκεκριμένος προσομοιωτής έφερε στο παιχνίδι ένα νέο τρόπο μαχών από κάθε άποψη.Ο συγκεκριμένος προσομοιωτής είναι διαθέσιμος μόνο για την 4η γενιά ποκεμον.

Shoddy Battle

Το shoddy battle ήταν κάποτε ο γνωστώτερος προσομοιωτής μαχών.Ο προσομοιωτής αυτός είχε ξεχωριστούς σερβερ με τον καθένα να έχει τους δικούς του κανονες κτλ.Ο προσομοιωτής αυτός κάποτε χρησιμοποιούνταν από το smogon για suspect ώστε να μπορούν να διατηρηθούν τα tiers ισσοροπημένα.


Competitive Clauses

Όπως σε κάθε παιχνίδι ισχύουν κάποιοι κανόνες έτσι και στο ανταγωνιστικό παιχνίδι ισχύουν κάποιο συγκεκριμένοι κανόνες.Σε έναν προσομοιωτή οι κανόνες μπαίνουν αυτόματα σε εφαρμογή ενώ σε ένα παιχνίδι Wi-Fi η παράβαση ενός κανόνα συνεπάγεται τον αποκλεισμό σας.

Evasion Clause
Επιθέσεις που αυξάνουν το evasion(π.χ. Double Team and Minimize) απαγορεύονται..
Freeze Clause
Δεν μπορόυν να είναι παγωμένα 2 ή περισσότερα ποκεμον ενός παίχτη την ίδια στιγμή.O κανόνας έχει νόημα μόνο σε simulator.
Sleep Clause
Απαγορεύεται να βρίσκονται σε κατάσταση ύπνου 2 ή περισσότερα ποκεμον του αντιπάλου ταυτόχρονως. Εξαίρεση αποτελεί η κατάσταση ύπνου μέσω του Rest.
OHKO Clause
Οι κινήσεις One-Hit KO απαγορεύονται.
Species Clause
Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν 2 ίδια ποκεμον στην ίδια ομάδα.
Self KO Clause
Εάν και οι δύο παίχτες έχουν από 1 ποκεμον ,κινήσεις που νικούν και τα δυο ποκεμον(πχ destiny bond,explosion) απαγορεύονται και ο παιχτης που τις χρησιμοποιεί χάνει το παιχνίδι.Ο συγκεκριμένος κανόνας δεν ενεργοποιείται σε περιπτώσεις recoil damage και ο παίχτης που επιτέθηκε τελευταίος είναι ο νικητής.
Item Clause
Όλα τα ποκεμον πρέπει να κρατούν διαφορετικά αντικείμενα.Αυτός ο κανόνας χρησιμοποιείται μόνο στα τουρνουά της Nintendo.


Tiers

Τα tiers είναι κατηγορίες στις οποίες τοποθετούνται τα ποκεμον.Οι κατηγορίες αυτές εξυπηρετούν δύο στόχουν.Ο πρώτος έιναι να ισσοροπήσουν όσο γίνεται το metagame.Ο δεύτερος είναι να χρησιμοποιούνται και τα πιο αδύναμα ποκεμον στο κατάλληλο περιβάλλον.

Uber
Ubers λέγονται τα Pokemon που θεωρούναι πάρα πολύ δυνατά γιατο OU metagame. Tο Uber tier δεν είναι ισορροπημένο και έτσι δεν είναι το κύριο metagame. Κάθε ποκεμον,ability και item επιτρέπεται σε αυτό το tier.

OU
Το OverUsed είναι το κύριο metagame και χρησιμοποιείται στα περισσότερα παιχνίδια και τουρνουά.Είναι ισορροπημένο tier και γίνεται προσπάθεια να υπάρχουν όσο λιγότερα bans είναι δυνατόν . Η κατανομή ενός ποκεμον σε αυτό το tier γίνεται με βάση το usage και όχι με βάση τη δύναμη αφού είναι δύσκολο να κριθεί αντικειμενικά η δύναμη.

BL
Το Borderline είναι ένα μη-ανταγωνιστικό tier σχεδόν όμοιο με τα Ubers. Περιέχει ποκεμον που είναι πολύ αδύναμα για το OU, αλλά και πολύ δυνατά στο UU.

UU
Το UnderUsed είναι ένα tier χαμηλότερο από το OU και αποτελείται από Pokemon που είναι πολύ αδύναμα για το OU. Είναι βασισμένο στο usage όπως και το OU.

RU
To RarelyUsed είναι ένα tier ανάμεσα στο UU και στο NU.Εκεί τοποθετούνται ποκεμον που είναι πολύ αδύναμα για το
UU αλλά πολύ δυνατά για το NU.To RU είναι επίσης βασισμένο στο usage.To tier αυτό δημιουργήθηκε στην 5η γενία εξαιτίας της ανάγκης για ακριβέστερη και καλύτερη κατανομή των ποκεμον στα tiers.

NU
To NeverUsed είναι το χαμηλότερο tier και περιέχει Pokemon που είναι εξαιρετικά αδύναμα. Βασίζεται στο usage και δεν υπάρχει στις RBY ή στις GSC, εξαιτίας του μικρόυ αριθμού Pokemon.Δημιουργήθηκε στην 4η γενιά.

Limbo
To Limbo είναι ένα μέρος που φιλοξενούνται Pokemon που δεν έχουν ακόμη ένα tier.


Πηγή : Smogon.com
Ελληνική μετάφραση : christos21
Απάντηση

Επιστροφή στο “Pokemon Οδηγοί”